utorok 27. augusta 2013

Američania a ich (ne)typické stravovanie

Asi všetci si poviete, čo iné by to mohlo byť ako každodenný fast food. O tom by sa však dalo písať donekonečna. Ja by som sa chcela podeliť o moje prekvapenia, ktoré som zažila počas pobytu v Amerike. Áno, aj pri jedle platí, že Američania vymyslia kadečo. Ja mám tiež sem tam divné chute a skombinujem aj možné s nemožným (slané praclíky s nutelou). Ale keď som dostala na raňajky klobásu obalenú v sladkom pečive servírovanú na paličke so sladkým sirupom (Pancake & sausage with syrup) bola som trošku dosť zaskočená.




Nevedela som, či som sa zle vyspala alebo je to naozaj pravda. U nich je to bežná vec, no pre mňa to bol stravovací šok. Vtedy som si uvedomila, že asi aj moje slané praclíky s nutelou boli ešte v pohode. Takýchto zážitkov a prekvapení mám za sebou naozaj dosť.
Jedným z tých ďalších lepších zážitkov bolo, keď som zbadala ako si Američan osolil melón. Nevedela som, či ma tiež len "divno-chuťovú" chvíľku ako ja občas alebo je to ďalšia bežná americká vec. No tipnite si. Áno, je to bežné u nich. Vraj má melón výraznejšiu chuť, keď si ho osolíte. Neviem. Skúsila som, neprišlo mi to chutné, skôr opačne. 


Určite každý poznáte klasické tradične slovakia chips. Tak teraz si predstavte klasické solené, vrúbkované, nevrúbkované chipsy naservírované na tanieri s kuracími nuggetami a BBQ omáčkou. Keď som sa opýtala, či nebude k tomu ešte ďalšia príloha (zemiaky, hranolky), všetci sa na mňa dosť čudne pozreli. Ktovie prečo.



O amerických návykoch, zvykoch a jedle by sa dalo fakt veľmi dlho písať. 




Čo by som však chcela spomenúť ešte na záver je s´more. Nie je to nič iné ako klasické penové, gumenné, ružovo- biele Jojo cukríky - Marshmallow. Veľmi obľúbená americká tradícia. Opiecť, dať medzi oplátky spolu s čokoládou. Veľmi chutné, odporúčam. Minimálne pri každej rodinnej opekačke. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára